Blog 2011

Kerst 2011

Kerst op roompot park Arcen.

Als vanouds samen met Wil en Tineke.

Wij staan vrijdagnacht nog in Geldern, omdat we anders te laat aankomen op het park. Wil en Tineke genieten van het thermaalbad. Wij gaan zaterdags nog even Geldern in.

1e kerstdag wandelen we naar Arcen. Er is een labyrinth van Hertog Jan kratten gemaakt. Het kasteel is helaas niet open. 2e kerstdag wandelen we op de hei en eten pannenkoeken in het restaurant van het Gelders Landschap aan het begin van het park.

Garderen 16-18 december 2011

De eerste reunie van oud vrijwillgers van de NKC.

Het was gezellig en wellicht zijn er volgend jaar meer.

De kerstfair tegenover het Hotel Overbosch in Garderen was in Charles Dickenssfeer. Erg leuk om te bezoeken. En wat doen we, weer geen camera mee! Wel leuk om volgend jaar weer aan te doen. We konden op de kerstfair er nu maar heel kort zijn. Om vijf uur was sluitingstijd en zondags niet open.

Hotel Overbosch heeft camperplaatsen met stroom.

Heerlijk rustig geslapen daar.

Zaterdagavond kregen we nog gezelschap van Paul van Zwieten met de camper.

Klik hier voor de  foto’s van dit weekend.

Zeewolde, 2-4 december 2011

Nog even er lekker uit voor de kerst.

Camperplaats De Wielewaal in Zeewolde is niet ver weg.

Het is fris, we lopen s’ochtends richting de veerpont naar Spakenburg om de markt te bezoeken. De veerpont ligt in de haven van de Eemhof. Helaas hij vaart niet ivm de lage waterstand. De haven is compleet veranderd. Er is een mooi restaurant gekomen. Ook zijn er appartementen gebouwd die lijken op een aanblik van de haven in Port Grimaud, Frankrijk. Daarna lopen we over de Eemhof (mag toch wel eens een facelift krijgen) richting weer de Wielewaal.  We komen weinig wandelaars tegen. Wel de koeien.

Zondags wandelen we eens een keer de andere kant op over de Laakse Slenk. Errg nat en dan rondom Flevo Natuur.

Het was een lekker weekendje uitwaaien.

Groningen-Nieuweschans 11-14 november 2011

Al een lang gepland weekend.

Groningen, nog steeds maar niet bezocht met de camper.

En uitgebreid laten verwennen in Bad Nieuweschans vanaf de camperplaats in Bunde.

Assen weekend 7 - 9 oktober 2011

Assen, 35-jarig feest van de NKC, de camperclub.Op TT-circuit staat een gigantische aantal campers, 2100. Op de omliggende campings staan ook nog campers, wij ook. Het was echt een feest om te zien en te beleven. Veel bekenden en bijna driekwart van onze wintersportvrienden (de marmotten) kwamen we tegen.

Geweldig!

50 plus beurs, 18 september 2011

Als leden van het promotie team (beurzen) van de Nederlandse Kampeerauto Club waren we dit weekend in Utrecht op de 50plus beurs.

Het was gezellig druk en een geïnteresseerd publiek.

Rondje Ijsseldijken 24-09-2011

Het wordt weer mooi zaterdagweer, dus ervan profiteren maar. Het is de dag van de dijken in Nederland. We kiezen voor een Rondje Ijssel bij Deventer. De start is in Terwolde bij het Gemaal. Bij het gemaal kunnen de kinderen een flitsende bodywarmer aan doen met daarop Dijkgraaf.  Ze krijgen ook opdrachten mee. Op de tafel staat een bak met “levend” slootwater. We mogen raden wat er in zit. Nou van alles, ik herken ook de schaatsenrijder. Het weer is inderdaad prachtig. We rijden eerst richting Olst en moeten daarvoor met het Olsterveer de IJssel oversteken. Prachtige stulpjes rijden we voorbij. En wij worden voorbij gereden door prachtige oldtimers. Deventer is een heerlijke stad om in rond te dwalen. Moeten we beslist nog een keertje naar terug. We waren er ooit op de stadscamping in verband met het, ik geloof 40 jarig trouwfeest van Bertus van de Kampeerautoclub. Vanaf de camping is het een klein stukje lopen, dan het pontje en je zit in hartje Deventer. Misschien met het Dickens festival, weekend voor de kerst??

Weesp-Maarssen-Weesp 10-09-2011

Het 25 jaar monumentendag en zus Fia belt wat we gaan doen dit weekend.De zaterdag wordt weer fantastisch, dus erop uit! Fia heeft eeuwenlang de  Vecht niet meer gezien.Rondje Vecht dus maar en langs alle buitenplaatsen en nog veel meer.

De eerste stop is al in Weesp bij de molen De Vriendschap. We bekijken het echt prachtige en idylische winkeltje. Heerlijk mueslikoeken hebben ze daar, gebakken door bakker Klerks in Weesp. Nooit geweten. Buiten zit een schilder uit Muiderberg te schilderen. Schilders uit heel nederland zijn uitgenodigd om in Weesp “plein-air” te schilderen. De schilderijen worden aan het eind van de dag geveild. Onze 2e stop is het voormalige zwembad en nu sinds 1963 basis voor de roeivereniging. Prachtig om in het kader van oud naar nieuw van de monumentendag eens een kijkje te nemen. 3e stop kaasboerderij van Willigen in Vreeland, voor ons bekend, Fia kijkt rond en ziet verschillende haar bekende werktuigen hangen in de stal. Bij de molen De Hoop in Loenen a/d Vecht kunnen we voor een euro een pannekoek eten. Heerlijk door Jan gebakken, Jan begroet Mathé, ze kennen elkaar van Oto-Lion in Loenen. Op een klein terras achter genieten van 1, 2 pannekoeken en het uitzicht op de Vecht. Deze dag kun je ook opstappen voor een mooi vaartochtje of voor een mooie tocht met een oldtimer of koets.

In een oude kaasfabriek is nu een galerie met prachtige Tiffany lampen en glas in lood in Breukelen. We krijgen een uitvoerige uitlet van eigenaresse Saskia. Door naar Maarssen, even zoeken en toen vonden we onze weg naar het Drogisterijmuseum. Dat was toch wel de topper met de grootste gaper van de wereld. Veel wat in de vitrine stond was een feest van herkenning,  Boldoot, 4711, Redband, sunlight zeep etc. Etc. Te veel om op te noemen. Op het terras genieten van blikje zwartebessensap met uitzicht op het gemeentehuis en het bordes. Boffen wij even een bruiloftgezelschap poseert op het bordes voor een foto. Een waarschijnlijk turkse familie, werkelijk prachtig gekleed. Aan de andere kant van de Vecht fietsen we terug naar huis via het pontje van Nigtevecht naar Weesp.

Een prachtige dag!

Zuid Limburg 26-28 augustus 2011

Op familiebezoek in Limburg. Eens kijken hoe het met onze zwager Dré gaat. Tijdens ons bezoek aan Ell met de pinksteren ontdekten we een hele mooie vrije camperplaats langs de Maas. Waar zijn die gegevens, opeens een helder moment, in mijn mobiel. Aldeneik, aan de Maas en de camperplek dan bij de Lakerplas vlakbij de Maas. Coördinaten hebben we niet en dat hebben we ook gemerkt. De Herenweg loopt heel apart, niet in een rechte lijn en ook soms gewoon dood. Gelukkig zijn we hier al een keer geweest, dus uiteindelijk de juiste weg gevonden. We staan er met nog een camper en twee caravans. Later blijken dat duitse mensen te zijn met een catamaran. Ze houden er gewoon vakantie. Het is een top plek en slechts op een kwartier afstand van Tiny en Dré  en op tien minuten afstand van Maaseik.

We slapen er heerlijk rustig.

Ravenstein, 19-21 augustus 2011

Net terug en een uitnodiging voor een verjaardagsfeest in Druten. Te gast bij zus Fia op de NCC (klompjes) camping in Ravenstein. De wassen nog niet allemaal gedaan, dus goed nadenken wat moet er mee. Rond negen uur zijn we er en worden door beheerder naar onze plek gedirigeerd. De enige plek geschikt voor de camper met harde ondergrond. We staan naast de “barones” een sjieke gezellige dame van goed in de tachtig met haar teckel Pepper. Ze woont in Bemmel, maar heeft hier haar vaste plek. De barones is maar wat nieuwsgierig naar onze vakantie. Berlijn heeft ze met haar man ook bezocht en met die “Truma” vrouwen heeft ze al helemaal geen medelijden. S’ avonds lekker bijkletsen Fia en Johan.

Kerst 2011

Kerst op roompot park Arcen.

Als vanouds samen met Wil en Tineke.

Garderen 16-18 december 2011

De eerste reunie van oud vrijwillgers van de NKC.

Het was gezellig en wellicht zijn er volgend jaar meer.

Hotel Overbosch heeft camperplaatsen met stroom.

Heerlijk rustig geslapen daar.

Zaterdagavond kregen we nog gezelschap van Paul van Zwieten met de camper.

Klik hier voor de  foto’s van dit weekend.

Zeewolde, 2-4 december 2011

Nog even er lekker uit voor de kerst.

Camperplaats De Wielewaal in Zeewolde is niet ver weg.

Het was een lekker weekendje uitwaaien.

Groningen-Nieuweschans 11-14 november 2011

Al een lang gepland weekend.

Groningen, nog steeds maar niet bezocht met de camper.

Assen weekend 7 - 9 oktober 2011

Geweldig!

50 plus beurs, 18 september 2011

Het was gezellig druk en een geïnteresseerd publiek.

Rondje Ijsseldijken 24-09-2011

Weesp-Maarssen-Weesp 10-09-2011

Een prachtige dag!

Zuid Limburg 26-28 augustus 2011

We slapen er heerlijk rustig.